Badkamer Web
Image default
Auto's en Motoren

Paruzzi verkoopt alle mogelijke Kever onderdelen

De Kever is nog altijd de bekendste Volkswagen en misschien ook wel de meest geliefde auto aller tijden. Sinds 2003 worden er geen Beetles meer gemaakt, maar je ziet ze nog wel veel. Er zijn dan ook ruim 20 miljoen geproduceerd en wereldwijd verkocht. Het eerste model verscheen in 1938. De Kever werd in razendsnel tempo populair in Duitsland. Nederland importeerde in 1946 voor het eerst een aantal Kevers. Andere landen waar dit VW-model geliefd was in de beginjaren: Zweden, het Verenigd Koninkrijk en De Verenigde Staten. Aanvankelijk had de Beetle geen achterruit. Hier kwamen veel klachten over met als gevolg twee kleine ramen. In de loop der jaren volgden vele verbeteringen zoals een grotere en meer rechthoekige achterruit; een grotere cilinderinhoud van de motor; grotere bumpers, koplampen en achterlichten; betere remmen; beter zichtbare richtingaanwijzers. Er wordt wel beweerd dat als je het vroege en late ontwerp vergelijkt er zoveel is aangepast dat de enige overeenkomst de rubberen afdichtstrip van de motorklep is!

Voor de Beetle en alle andere VW typen heeft Paruzzi veel onderdelen op voorraad. Denk aan Kever motoren en items voor het elektrische gedeelte van de Volkswagen type 3.

Om aan te geven dat bepaalde producten van topkwaliteit zijn, gebruikt Paruzzi de term ‘premium quality’ oftewel hoogwaardige kwaliteit. De 22.2 mm hoofdremcilinder met een aluminium reservoir is zo’n A-kwaliteit product. De cilinder is toepasbaar op:

– Kevers met een enkel werkend remsysteem;

– Karmann Ghia’s met een enkel werkend remsysteem;

– VW Bus tot en met 1966 (VIN 217 072 466) LHD;

– VW Bus tot en met 7.1967 RHD.

Van uitstekende kwaliteit is de originele Wolfsburg West benzinetank voor de Kever 1200, 1300, 1500 8.1967 en later; de Karmann Ghia 8.1967 en later en de Kübel. De tank is voorzien van een zwarte poedercoating-laag. Hij wordt kaal geleverd. Als je ook nieuwe aansluitingen nodig hebt, klik dan op ‘opties’ voor een passende aansluit-set, extra brede uitgang, afdichting tussen tank en carrosserie, borgklemmen, rubberen vul-hals slang en tank ontluchtingsslang.

https://www.paruzzi.com/nl

Gerelateerde artikelen

Waarom autoschade Eibergen geen probleem meer is

Mercedes Benz

Chip Tuning beschadigt de motor