Badkamer Web
Image default
Aanbiedingen

Drie redenen om in augustus een loonsverhoging te eisen

werk zoeken

Geloof me, nu is het tijd om opslag te vragen! Augustus is een traditionele rekruteringspauze. Alle belangrijke werknemers in het bedrijf gaan op vakantie, er is meestal niemand om potentiële werknemers te interviewen. Banen hangen wekenlang. Niemand kijkt naar de reacties erop. De Russische traditie van massale vakanties in augustus leerde mensen in deze periode geen belangrijke zakelijke beslissingen te nemen. Traditioneel plaatsen ze in augustus geen interessante vacatures, brengen ze geen tops aan het werk, stoppen ze niet. Augustus is de tijd om tot rust te komen en je voor te bereiden om over loonsverhoging te praten. Geloof me, nu is het tijd om opslag te vragen. En daar zijn drie objectieve redenen voor. Dienovereenkomstig zijn er drie gedragsmodi.
Reden één: denk voor de baas
Augustus is een traditionele tijd waarin tops, op vakantie gaan, afleiden van het besturingssysteem en nadenken over de toekomst van hun bedrijf. Iemand denkt na over een ontwikkelingsstrategie, iemand over hoe hij zijn bedrijf niet laat sterven, iemand streeft ernaar om te verkopen. Geloof me, nu rusten de toppen niet zozeer als ze worden gekweld door een voorgevoel van de toekomst. Hier is de eerste troef voor jou: als je weet en er vertrouwen in hebt hoe je je bedrijf kunt redden, ontwikkelen of verkopen, dan is het de hoogste tijd om, direct nadat je baas van vakantie terugkeert, hem een ​​put te brengen. onderbouwd businessplan met motivering en berekeningen – voor hoeveel (tijd en geld) kan het worden geïmplementeerd. En als je plannen samenvallen met de plannen van een uitgeruste top, klaar voor nieuwe prestaties, dan is een verhoging en een nieuwe functie gegarandeerd. Geloof me, zelfs in de meest crisistijden is geen enkele top gierig om hun toekomst te redden of te vergroten.
Er zijn twee risico’s: als je baas een huurling is en geen eigenaar, kan hij, nadat hij naar plannen heeft geluisterd, een concurrent in je voelen, en in dit geval is een crisis een gemakkelijke manier om van je af te komen. Als je rapporteert aan een aandeelhouder en tegelijkertijd zijn plannen niet hebt geraden, kan hij je gewoon voor een idioot beschouwen en je om die reden ontslaan.

Reden twee: profiteer van de concurrentie
Het is gewoon een mythe dat er tijdens de crisis veel coole professionals rondlopen op de markt, die ineens naar de beurs gingen en daardoor goedkoper werden. Integendeel, het wordt om verschillende redenen moeilijker om op professionals te jagen: bedrijven beginnen die mensen te waarderen die hen kunnen redden, en mensen zelf hechten meer waarde aan stabiliteit en staan ​​sceptischer tegenover beloften tijdens transities. Natuurlijk zijn er industrieën waar dit niet het geval is: massale ontslagen bij banken of toerisme “verslinden” iedereen – en ook superprofessionals, maar in het algemeen proberen ze in die bedrijfstakken waar de situatie gemakkelijker is, professionals te behouden.

Het coolste seizoen voor nieuwe vacatures en jagen is september. Waarom? Zie gelegenheid # 1. Als je een goede professional bent, is de kans daarom extreem groot dat concurrenten in september op je gaan jagen. Communiceer dit met je baas, laat hem je financieel overtuigen om te blijven.

Het grootste risico: bluf niet over tegenaanbiedingen als je ze niet hebt. Inderdaad, in reactie op uw verhaal, kunt u horen: “Veel succes met de nieuwe …” – en sluit u aan bij de werklozen.

Derde reden: weeën
Vreemd genoeg zijn ontslagen bij een bedrijf een reden om uw salaris te verhogen. Profiteer van deze situatie: overtuig het management dat u het bent die moet worden verlaten, en u zult het hoofd bieden aan uzelf en die geknipte man … Maar voor een verhoging van 20-30% van het salaris. Het is nog steeds winstgevend: 30% van uw verhoging is niet 100% van het verlaagde salaris, plus zijn sociale pakket, internet, reiskostenvergoedingen. Geloof me, het bedrijf is zelfs nog winstgevender dan jij.
Er zijn twee risico’s bij deze benadering. Wanneer u hiermee begint, moet u er vast van overtuigd zijn dat niet u, maar een ander zal worden afgesneden. Als ineens blijkt dat jij degene was die de initiator was van personeelsoptimalisatie, kun je minder collega’s, weggaan, gemakkelijk je gezicht vullen.

Het allerbelangrijkste: nooit, hoor – en nooit de noodzaak om de lonen te verhogen om persoonlijke redenen: een hypotheek, de geboorte van kinderen of een sprong in de dollarkoers. Geloof me: dit zijn niet de problemen van je baas. Argumenteer alleen met uw concurrentievoordelen in de huidige bedrijfsomstandigheden van het bedrijf. Anders werkt het gewoon niet.

Succes!

https://vacatures.today/cat/Accounting2.html

https://www.vindazo.be