Badkamer Web
Image default
Bedrijven

Alles over kunstplanten | Kunstpalm

Inderdaad, zoals uw eigen vensterbank kan aantonen, hebben planten – zowel levend als anderszins – een enorme populariteitstoename gekend, vooral onder duizenden jaren. Een vaak geciteerd 2016 onderzoek van de National Gardening Association wijst uit dat van de zes miljoen Amerikanen die dat jaar begonnen met tuinieren (blijkbaar, af en toe herinnerend aan het besproeien van een sappige telling als tuinieren!) er vijf miljoen tussen de 18 en 34 jaar oud waren. Ondanks de identiteit van de generaties kunnen kamerplanten kieskeurig, tijdrovend en duur zijn. Gelukkig is er, waar een trend is, iemand die een manier zoekt om minder te zoeken. Enter: de terugkeer van de kunstmatige kamerplant.
“Ik ging afgelopen januari naar een Atlanta huis- en cadeaumarkt in Atlanta en ik zag ze overal. Ze hadden een hele sectie die zich richtte op gewoon nepplanten, wat gek is. Elk merk had een soort [nep-plant] product. Het was zoiets”, zegt Taryn Tavella, associate editor van lifestyle- en interieurtrends bij voorspellingsbureau WGSN.

Dit artikel is geschreven door Kunstpalm: De verkoper van kunstplanten, kunstbloemen, een kunstboom en een kunsthaag.

De proliferatie van plantenneperij kan ook iets te maken hebben met de populariteit van planten die niet kunstmatig zijn, maar soms lijken te zijn – dingen zoals vetplanten, cactussen en rubberplanten. Deze stevige plantensoorten zijn populair omdat ze gemakkelijk te onderhouden en moeilijk te doden zijn. Maar als je planten hebt die er toch al nep uitzien, nou ja, waarom ga je dan niet een stap verder?
In plaats van goedkoop, plasticachtig en vreemd genoeg perfect (de dode giveaway van de meeste niet-levende vegetatie), zijn de nepplanten van vandaag de dag gemaakt met het uitdrukkelijke doel om er realistisch uit te zien. Ze zijn perfect onvolmaakt, zo u wilt. De ondernemende bemanning achter Slightly Browning Fake Plants, een virale Kickstarter die zich heeft omgevormd tot een legale kunstmatige plantenbron, heeft dit concept tot zijn logische conclusie gebracht.

“Er is een categorie mensen die [de planten] op een vrij oprecht niveau waarderen”, zegt Kurt Slawitschka, medeoprichter en hoofd “groei” officier, over het project. “Het zijn mensen die planten hebben gehad en het echt moeilijk hebben gehad om voor ze te zorgen en zich er slecht over voelen.
Plastic planten zijn ook niet bepaald goedkoop: Deze valse vioolbladvijg van de Markt van de Wereld zal u $179 terugzetten, terwijl gelijkaardige van CB2 $299 kost. Bij $45, zijn de Licht Bruinende Valse Planten van $45, aanzienlijk goedkoper, hoewel ook kleiner. Terwijl $300 als een vreselijke partij van geld om aan een valse installatie te besteden schijnt – vooral overwegend kan u het echte akkoord voor ongeveer $70 in het Centrum van de Boom krijgen – het feit dat het voor altijd zal leven geen kwestie hoeveel u het verwaarloost is begrijpelijk trekt.
Net zoals modefanaten vastbesloten zijn om vadersneakers en moeders jeans weer relevant te maken, is er een neiging om het verleden te ontginnen voor dingen die misschien ten onrechte zijn afgewezen. Het is hetzelfde wat er gebeurd is met het neuken van tapijt: Ooit werd het beschouwd als een ondeugdelijk overblijfsel uit de jaren ’70, maar nu is het een nietje van studentenkamers, eerste appartementen en nog veel meer. Waarschijnlijk heb je zelfs zo’n harig kussen op je bank liggen.

Een kunsthaag van hoge kwaliteit vind je bij Kunstpalm. De verkoper van kunsthagen, kunstplanten en kunstpalmen.

Voordat je de inhoud van je veelbetegelde boven planthoek vervangt door een bosje namaakproducten, waarschuwt Tavella echter dat er één potentieel nadeel is. “Ik maak me er zorgen over vanuit een duurzaamheidsperspectief”, zegt ze over de trend. Veel valse planten zijn gemaakt van plastic, wat de oceanen en het milieu vervuilt. En in tegenstelling tot hun levende broeders, helpen fauxplanten niet bij het creëren van betere luchtkwaliteit voor ons om te ademen. “Het zou een goede gelegenheid zijn voor een merk om met een aantal duurzame en kwalitatief hoogwaardige producten uit te komen,” merkt Tavella op.

Te oordelen naar hun aanwezigheid, niet alleen bij commerciële design arbiters zoals CB2, IKEA, Target en West-Elm, maar ook bij plantenwinkels zoals Terrain, lijkt het erop dat nep-huisplanten nergens heen gaan. En dat is prima, vooral als je ze mengt met echte planten, zoals Remtema vaak suggereert aan klanten die grote arrangementen willen (“één nepplant is gemakkelijk te passeren, maar een groep van zeven zou niet overtuigend zijn,” zegt ze). Vergeet alstublieft niet om af en toe die o zo overtuigende bladeren af te stoffen.

Het is geen geheim dat zoveel jonge mensen ernaar streven om liefdevolle plantenmoeders te zijn. Het wordt steeds duidelijker als we de appartementen van onze vrienden binnenlopen en we worden begroet met een nieuwe, met bladeren bedekte rietstruik die aan het plafond hangt of nog een sappige rietje dat op een reeds drukke vensterbank wordt geperst. Zelfs met alle liefde voor het leven van de plantenkoningin zien we tussen al het groen niet vaak knallend gekleurde bloemetjes. Volgens Donna Letier, CEO en mede-oprichter van Gardenuity, staat dat op het punt te veranderen.
“Bloemig is in. Met huisdecoratie, schoonheidsmerken, modehuizen en in de keuken. En, de gemakkelijkste manier om deze trend tot leven te brengen is met de echte, bloeiende planten”, vertelt Letier aan Refinery29 via e-mail. “We kennen allemaal de vele voordelen van planten als onderdeel van je leven – ze helpen ons ons ons beter te voelen, ze reinigen de lucht, ze stimuleren de genezing, ze maken ons productiever, en het zien van groen helpt ons om ons meer ontspannen en kalmer te voelen. Maar om te voorkomen dat we het vergeten, ze zijn zo mooi!”
Schoonheid brengen

https://kunstpalm.nl/